Sunday, April 10, 2011

Mio Sporty



From the display, especially in the sector body, the modifications made ​​from B CustomSubagyo of this 2009 Yamaha Mio nothing extreme. But there's one part that could be considered unique, ie the model the single front shock absorbers.

To change from standard to a single model, the modifier using an appropriate metalmaterial as the handle and seat shock absorbers. For the front suspension, saidSubagyo, he used a pipe thickness of 5 mm and 50 mm wide.

Admitted following the Italian scooter design. In order to look neat, new plates wrapped in a metal plate again, then didempul and neatly painted. Meanwhile, the rear shock absorbers changes, not on the edge, but shifted to the middle and wear have a SuzukiRG-R. Meanwhile, the shock absorbers bottom of the handle is made of pipe diameter of 1 inch (25.4 mm) is bolted to the CVT cover.

"But still the standard axle and I was not tempted to because the concept backed racing look," says builder from East Java who now is settled in the island resort.

Let easy, wheels still use the original Mio. However, axles must be regenerated. "Madein turner whose size is slightly larger than the original so strong," explained the father of two children.

Affairs of the body, Bagyo not want all kinds. The back is made using a racing-stylegalvanized plate. Meanwhile, the front had a Mio Soul reliable enough that in re-custom.

No comments:

Post a Comment